Strona główna » Serwis » Naprawy i wymiany silników

Naprawy i wymiany silników

Podczas czynności naprawczych wymieniamy następujące typy części: typy filtrów: oleju, powietrza, paliwa, olej silnikowy, paski napędowe, klinowe, świece zapłonowe, świece żarowe, płyny chłodzące, typy uszczelek: głowicy oraz dekla zaworowego, miski olejowe, zestawy rozrządów, pompy płynu chłodzącego, wałki rozrządu, pierścienie tłokowe i tłoki, popychacze, zawory, śruby, koła pasowe i zębate, interkulery i kolektory wydechowe, czujniki obrotów wału korbowego, czujniki masy powietrza i wałka rozrządu, silniki krokowe.
Aby ograniczyć koszty napraw regenerujemy turbiny, głowice, pompy oleju, EGR, oraz wykonujemy wymiany silników.

Systematycznie wykonywane przeglądy spełniają dla naszych silników często niedocenianą funkcję zapobiegawczą, gdyż standardowe czynności obsługowe pozwalają ujawnić nadmiernie zużycie elementów silnika i poddać je naprawie. Zużywają się one podczas eksploatacji, a ich drobniejsze elementy składowe mogą być przyczyną znaczenie kosztowniejszych uszkodzeń. Bez przerwy mamy do czynienia z większymi uszkodzeniami, które wynikają z odkładania wizyty w serwisie. Przykładowo, z nienaprawionej turbiny wydostają się opiłki metalu, a czasami nawet w niewielkie jego kawałki uszkadzając silnik.

Rozrząd jest kolejnym podzespołem, który wymaga bardzo starannego przestrzegania zasad obsługi, które zaplanował producent dla określonego przebiegu i wieku auta. Jego wymiana to wydatek który zwróci się z nawiązką i pozwoli uniknąć uszkodzenia silnika, a między innymi (układu zaworowego, głowicy, tłoków itd.)

Jeżdżąc na co dzień samochodem można zaobserwować wiele przejawów świadczących o nieprawidłowej pracy silnika: nierównomierne obroty, podwyższone spalanie, bardzo trudny rozruch, zmniejszenie mocy, kopcenie z wydechu, zbyt wysoka temperatura silnika, gaśnięcie zaraz po uruchomieniu, wycieki oleju, ślady zapoceń, wycieki płynu chłodzącego, płyn chłodzący zabrudzony olejem, świecąca się kontrolka oleju, auto nie nabiera prędkości.

Koszty naprawy silników są czasami tak wysokie, że nie opłaca się tego robić. Wymiana na nowy nie wchodzi w grę ze względu na cenę, pozostaje poszukiwanie silnika używanego. Rozpatrując mnóstwo ofert w Internecie chcielibyśmy podpowiedzieć, abyście Państwo poświęcili więcej czasu na poszukiwania. Wystawione w internecie silniki są w różnych formach kompletacji, czego osoba mniej wprawna może nie zauważyć. Bardzo ważny oprócz głównej części silnika jest osprzęt (turbiny, alternatory, rozruszniki, kompresory klimatyzacji i wiele innych drogich podzespołów), który może być później mniej lub bardziej potrzebny, w zależności od tej informacji należy rozpatrywać cenę silnika. Mówiąc bez ogródek wskazana jest ostrożność, gdyż często się zdarza, że oferowane silniki są rozszabrowane z osprzętu, a sprzedawca próbuje wziąć za niego wyższe pieniądze. W takich sytuacjach jeśli auto jest u nas w serwisie staramy się pomóc przy wyborze.

Jeśli Państwa auto ulegnie nagłej awarii za każdym razem postaramy się pomóc i przyjmiemy auto od ręki.