Naprawy układu chłodzenia

Podczas czynności naprawczych układu chłodzenia wymieniamy następujące typy części:
pompy płynu chłodzącego, płyny chłodzące, zbiorniczki wyrównawcze, czujniki temperatury, termostaty, przewody łączące układ, opaski mocujące, chłodnice silnika, chłodnice klimatyzacji, nagrzewnice, wentylatory silnika, wentylatory klimatyzacji.
Aby ograniczyć koszty napraw regenerujemy wentylatory silnika i wentylatory klimatyzacji.

Układy chłodzenia są tymi elementami, które w sposób bezpośredni regulują temperaturę pracy silnika, która musi wahać się w zakresie zaplanowanym przez Skodę. Realizowane jest to przez wiele elementów wśród których za wchłanianie nadwyżek energii cieplnej silnika odpowiada płyn chłodzący (polecany G12).

Jeśli układ jest uszkodzony będziemy mieć problemy z rozgrzewaniem samochodu zimą, w lecie natomiast silnik zostanie niedochłodzony, co jest szczególnie groźne przy wyższych prędkościach jazdy.

Układy chłodzenia nie występują samodzielnie, współpracują za pośrednictwem przewodów łączących z układami ogrzewania i klimatyzacji. Zasilana płynem chłodzącym nagrzewnica produkuje ciepłe powietrze wtłaczane przez urządzenia nadmuchowe do wnętrza pojazdu, w podobny sposób odbywa się mieszanie powietrza ciepłego z zimnym przez klimatyzację.

Jeżdżąc na co dzień samochodem można zaobserwować wiele przejawów świadczących o nieprawidłowej pracy układu chłodzenia jak: wycieki płynu chłodzącego, obniżający się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, czy też zbyt wysoka temperatura silnika wskazywana przez kontrolkę na desce rozdzielczej. Niezwykle wskazana jest w tym przypadku szybka reakcja i przyjazd do serwisu na zweryfikowanie awarii, aby uniknąć przegrzania i uszkodzenia silnika, gdyż koszty naprawy są czasami tak wysokie, że bardziej opłacalne może być poszukiwanie innego silnika.

Nieprzewidziane sytuacje drogowe zmuszają czasami Klientów, aby dolać wody do zbiorniczka wyrównawczego, co w przypadku dużej odległości do serwisu jest usprawiedliwione, jednak należy zdać sobie sprawę z ewentualnych konsekwencji jeśli przy najbliższej okazji nie skorygujemy zalecanej przez producenta koncentracji płynu chłodzącego. Czas szybko leci i lepiej żeby temperatury zimowe nie były testerem wyprodukowanej przez Państwa mieszaniny chłodzącej, gdyż po zamarznięciu może popękać blok silnika i chłodnica.

Z punktu widzenia techników płyn chłodzący powinien być zmieniany co dwa lata, gdyż ulega procesowi starzenia się i znacznie obniża sprawne smarowanie pompy płynu chłodzącego, cechy antykorozyjne, antyzamarzaniowe i ochronę przed powstawaniem kamienia kotłowego który będąc izolatorem obniża sprawne chłodzenie.

Jeśli Państwa auto ulegnie nagłej awarii za każdym razem postaramy się pomóc i przyjmiemy auto od ręki.

Usługi serwisowe